Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Afektivní obrat politické komunikace na sociálních sítích
Zápotocký, Jan ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Havlík, Vlastimil (oponent) ; Charvát, Jan (oponent)
1 Tato disertační práce se věnuje proměnám politické komunikace pohledem studií afektu, ozřejmuje vzájemné vztahy mezi energií politického lídra, následný intersubjektivní proces tvorby emoční energie mezi jeho příznivci a z toho plynoucí rituální a parasociální vztahy a následně vše zasazuje do aktuálního konceptu politického fandomu. Jednotlivé fenomény práce zkoumá pomocí virtuální etnografie, přičemž za určující znaky afektivních projevů považuje paralingvistické a fatické aspekty komunikace. V analytické části práce volí jako reprezentanta tohoto širšího fenoménu hnutí Přísaha, jejího lídra Roberta Šlachtu a komunitu příznivců tohoto hnutí na Facebooku. Disertační práce zdůrazňuje především jedinečnost výsledné synergie a proces tvorby politického fandomu, přičemž i přes strategicky řízenou a neautentickou komunikaci jsou výsledné emoce příznivců autentické a ti prožívají intenzivní emoce naděje, odvahy, lásky či péče. Energie samotného lídra je primárním stimulantem, který příznivce k hnutí přitahuje a podporuje jejich aktivitu. Prožívaná emoční energie, která je v tomto případě spojující substancí a příčinou vzniku online interakčních rituálů a parasociálních vztahů, má pro příznivce silný motivační účinek, a proto tyto mikrosituace chtějí prožívat znovu nejen v jiných chvílích, ale i v jiných...
Privacy protection and profiling
Miková, Timea ; Kasl, František (oponent) ; Míšek, Jakub (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals mainly with the issue of the right to privacy and data protection in the context of social network sites and ongoing user profiling. The theoretical part specifies the legislative of these concepts and then focuses on social network sites and their privacy violations. The thesis also specifies the social network site TikTok, ongoing user profiling, personal data collecting and ways how to stop it. The practical part of this thesis is a website which serves as an educational portal in the context of privacy protection on social network sites.
Používání a vliv Instagramu na dívky v rané adolescenci
BZONKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá příležitostmi, které internet poskytuje zejména dospívajícím jedincům. Práce poskytuje přehled o příležitostech, které jim internet nabízí. Dále o popularitě, ekonomickém fungování a rizicích sociálních sítí, ve vztahu k psychologickému vývoji adolescentů, se zaměřením na sociální síť Instagram. Praktická část se zaměřuje na vliv a používání Instagramu dívkami v rané adolescenci. Tuto část tvoří čtyři hlavní výzkumné okruhy, vycházejících z odpovědí dotazovaných dívek. Formou polostrukturovaného rozhovoru se zde zjišťuje, jaký postoj zaujímají k Instagramu, jaké funkce rády využívají, jakým způsobem se zde projevuje jejich dospívající osobnost, popř. jaká zde vnímají rizika a další. Rozhovory poskytly zajímavé zkušenosti dívek mj. o tom, jak se změnilo, či nezměnilo jejich používání Instagramu od jeho založení a během karantény.
Sociální sítě ve firemním prostředí
Pupcsik, Michal ; Němečková, Lenka (vedoucí práce) ; Johnova, Radka (oponent)
Bakalářská práce "Sociální sítě ve firemním prostředí" se zabývá tématikou sociálních sítí (Social Business) ve firmách. V úvodu práce definuje pojem sociální sítě a Social Business a podává stručnou historii sociálních sítí, s důrazem na vnitrofiremní užití, zejména jako vývojový stupeň a doplněk intranetových portálů. V další části srovnává jednotlivá softwarová řešení. V další části si všímá přínosů, ale i rizik sociálních sítí a jejich využívání ve firmách a popisuje způsob analýzy sociální sítě. V závěru seznamuje s posledními trendy, výhledem do budoucna a na základě výzkumu podává i obraz využívání sociálních sítí a Social Business konceptu ve firmách různé velikosti a zaměření, působících na území České republiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Život na Facebooku: kvalitativní studie chování lidí na Facebooku
Erban, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se snaží zmapovat vzorce chování uživatelů Facebooku a případnou závislost těchto vzorců na vnějších znacích uživatele. Cílem práce bylo generovat hypotézy o chování lidí na Facebooku, o tom jaké informace, kde a za jakým účelem prostřednictvím tohoto sociálního média vyhledávají a jaké informace, s kým a za jakým účelem na Facebooku sdílí. Jinými slovy popsat "život na Facebooku" a přispět tak k poznání společenské role Facebooku, jeho hlubší teoretické reflexi a jejímu pevnějšímu ukotvení v systému teorií mediálních věd. V první, teoretické části práce jsem Facebook charakterizoval a definoval, načrtl jeho historii a vývoj, předložil stručný výtah ze studií věnovaných Facebooku a též popsal dosavadní reflexi Facebooku z hlediska mediálních studií. Vlastní výzkum byl proveden formou kvalitativních rozhovorů s uživateli Facebooku. Na jejich základě, a díky následné analýze získaných, jsem formuloval řadu hypotéz o chování lidí na Facebooku, o zákonitosti podle nichž sdílí a vyhledávají informace na tomto sociálním médiu. Tyto hypotézy by měly sloužit jako námět a východisko navazujícím kvalitativním výzkumům.
Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru
Bešťáková, Martina ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru se zabývá problematikou komunikace na pěti současných sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram). První část práce je věnována popisu komunikačních modelů, které jsou teoretickým východiskem při analýze komunikace na sociálních sítích. Jedná se o přenosový komunikační model, kulturální a rituálový komunikační model, Jakobsonův komunikační model, propagační model, komunikační schémata Viléma Flussera a Novou komunikaci školy Palo Alto. Síťová komunikace prošla a stále prochází velmi rychlým vývojem, proto již některé modely nejsou pro charakteristiku této komunikace dostačující a je potřeba definovat nové rysy komunikace na sociálních sítích, která se proměňuje v závislosti na technologiích a požadavcích současné společnosti. Komunikace na sociálních sítích je charakteristická intenzivní aktivitou uživatelů, cyklickým procesem komunikace, aktuálním a spontánním způsobem komunikace, v jehož středu stojí uživatel sociálních sítí.
Kdo jsme a kým se stáváme v online sociálních sítích?
Trachtová, Veronika ; Minařík, Karel (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce má za cíl analyzovat vliv online sociálních sítí na utváření naší identity, a to v kontextu změn každodennosti způsobených výrazným nárůstem počtu uživatelů těchto sítí. Na rozdíl od předchozích forem online identity, jsou online sociální sítě svázány s reálným sociálním prostředím uživatelů. Část práce je věnována vlivu reálných sociálních sítí na náš život, a formám, jimiž na nás působí: především prostřednictvím slabých pout. Dále jsou analyzovány procesy a formy, jimiž je v online sociálních sítích utvářena a manifestována identita uživatelů. Pozornost je věnována zejména narativnímu a fragmentárnímu charakteru takto utvářené identity. Práce rozebírá důsledky totální indexace uživateli vytvářeného obsahu, trvalost jeho uchovávání a možnosti vyhledávat v jeho rámci. Nastíněna je i problematika managementu vlastní reputace a významu ochrany osobních dat. Výzkumná část předkládá zjištění o formách prezentované identity uživateli Facebooku, nastavení ochrany soukromí a zejména o velikosti sítí přátel. Práce popisuje vztah mezi socializačními mechanismy v online sociálních sítích a v reálném světě.
Vliv a působení influencerů na generaci Y a její nákupní chování
Divišová, Klára ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o vlivu influencerů na generaci Y a její nákupní chování. Klade si za cíl pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jak influenceři působí na sociálních sítích na vybrané respondenty generace Y v České republice, konkrétně jak vnímají samotné influencery a jejich doporučení. Dále je zjišťováno, zda rozhodnutí uživatelů ovlivní fakt, že se jedná o placenou spolupráci a jestli mají tendenci věřit spíše klasické formě propagace nebo právě influencerům. Generace Y byla zvolena z toho důvodu, že se jedná o poslední generaci, která vyrůstala bez vlivu influencerů. Důraz byl kladen především na jejich postoje, názory a reálné zkušenosti. Celý text je členěn do tří částí. První část vytváří teoretická východiska pro téma práce na základě rešerše literatury, elektronických zdrojů a odborných článků. Druhá, metodologická, část práce se zabývá metodou sběru a analýzy dat. V práci bylo použito kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaných rozhovorů. Celkově bylo provedeno deset rozhovorů. Analytická část práce je zaměřena na respondenty, kteří byli zvoleni na základě daných kritérií, a interpretuje jejich postoje a reálné zkušenosti. Následně jsou shrnuty a vyhodnoceny hlavní poznatky výzkumu.
Sociální sítě jako primární zdroj informací při prezidentských volbách - komparace USA a ČR
Šírová, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
This bachelor thesis is dedicated to the pre-election communications of presidential candidates on social network sites which are slowly becoming a primary source of information and news content for members of generation Y and Z. The intent of this thesis is to compare the use of Facebook in the presidential campaign in two different countries - the United States of America and the Czech Republic (or Czechia.) In the case of the United States this thesis focuses on the presidential election of 2016 between the candidates Donald Trump and Hillary Clinton. In Czechia the research sample comprises the 2018 presidential election candidates Milos Zeman and Jiri Drahos. This issue is introduced in the theoretical part, which describes the transformations related to the launch of Web 2.0 and social media. Next, problematic aspects of the online environment are discussed, followed by a delineation of characteristics of Facebook as an information content source. Finally, the role of social network sites in the area of political marketing is mentioned. The practical part of this thesis concentrates on analyzing the data collected from a total of 578 Facebook posts, which the above mentioned candidates posted in a three week period prior the final election. This research examines the frequency, type,...
Influenceři na Instagramu jako novodobí názoroví vůdci a jejich role v životě dospívajících dívek v České republice
Ščamburová, Jana ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí influencerů na Instagramu v životech českých dospívajících dívek ve věku 15-18 let. Cílem práce je pochopit, jak dívky on-line tvůrce vnímají, jaký k nim mají vztah a jakou úlohu hrají v jejich životech. Důraz je kladen na reálnou zkušenost, kterou dívky s aplikací Instagram i s tvorbou influencerů mají. Teoretická část práce sumarizuje relevantní teorie, literaturu i výzkumy týkající se vybrané problematiky. Praktická část práce se soustředí na vyhodnocení vlastního výzkumného šetření, které bylo uskutečněno za pomoci kvalitativní výzkumné metody. Celkem bylo provedeno sedm polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s dospívajícími dívkami aktivně užívajícími aplikaci Instagram. Hlavním zjištěním je skutečnost, že influenceři na Instagramu tvoří přirozenou součást životů vybraných dívek. Parasociální vztahy byly během výzkumu mezi dívkami a influencery zaznamenány. Aby influencer na Instagramu uspěl, musí být autentický, důležitou roli hraje také míra blízkosti ve vztahu influencer-follower. Výzkum poukázal na možnou on-line platformovou migraci influencerů i followerů, kdy cílovou platformou, na které uživatelé nejvíce působí, je Instagram. Influenceři na Instagramu hrají ve vztazích dívek s vrstevníky sociální roli. Dívky uvedly, že s konzumací obsahů influencerů na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.